Sahabat .


Istilah itu mungkin sukar utk aku ungkapkan.jari jemari menaip, otak berlegar mencari idea.
Sahabat bisa jadi ibunda kita, mahupun ayah, mahu kakak, adik, abang dan seterusnya.
Rakan terapat amat sinonim dengan istilah ini .
Masa berputar, aku berusaha mencari makna di sebalik itu.
Terkadang aku tersenyum tatkala melihat insan-insan lain bahagia di samping  sahabat mereka.
Dalam kata lain, rakan.
Sahabat datang bersilih ganti dengan beredarnya masa.
Hilai tawa amatlah mudah dikongsi bersama, barangkali tidak sepayah berkongsi duka.
Kadang-kadang kita alpa yang kita manusia,

Kadang-kadang kita alpa yang manusia lain pun punya hati dan perasaan,

Kadang-kadang kita lupa yang kematian itu pasti,

Kadang-kadang kita lupa terlalu banyak dosa yg telah dilakukan,

Jarang-jarang kita jumpa manusia yang sanggup menjaga hati dan perasaan yang lain walau hatinya tertusuk,

Jarang-jarang kita jumpa manusia yang memandang sesuatu dgn mata hati,

Kesilapan demi kesilapan membawa seseoarang menemui kebenaran hakiki
aku,
manusia yang tidak pernah lari dari kesilapan .
lalu aku kais mencari secebis hikmah dari segala yg terjadi.



Awan kelabu ::

Bissmillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum .
# Harini nak gune saye .
whoa, jarang-2 sekali saye memulakan entry dengan bismillah .
teheee, tkpelah kan lebih afdhal tuuuwww --'
saye dh mengagak dah, cuti CNY seminggu takkan terase begitu lame .
baguslah tu, cepat betul mase berlalu tupp-2 yeayyhhh esok SPM ! :)
hah yelahh sukenyee (;
sejujurnya perasaan takut meluap-luap beraja di hati membuatkan terkadang aku tersasar keyakinan 
utk meniti hari-hari menuju peperangan .
Aceeewahhh, percayelah. mase berlalu dengan pantas sepantas kilat tanpa menghiraukan leka 
yang terbina dalam hidup saya. mahupun anda.



Mengapakah begitu sastera saye pada hari ini? maaf, tidak dapat dirungkai.
Apa yg pasti, bidang penulisan memang menjadi pilihan dibandingkan sains tulen yang 
mampu memecahkan kepalaku 360 darjah menjadi cebisan-2 kecil setiap kali p&p berlansung. 
(maaf,hiperbola tersangat)



Terkadang aku terfikir sejenak mengapa manusia dinihari begitu angkuh dengan dirinya dan lebih senang dengan berpersonaliti begitu. hebatkah anda? melebihi yang Esa?


Memangg, setiap insan di dunia ini terpalit kelebihan masing-2 atas kurniaan dari yang Maha Kuasa.
Akan tetapi mereka seakan alpa yang kelemahan juga sentiasa datang dari diri kita. diri saya. mahupun anda. 
Maka itu, tidak perlulah berbangga dengan sifat mahupun kelebihan itu sehingga menimbulkan rasa jelik di hati yang lain. 




Mengertikah anda? Aku berlindung darimu ya-Allah dari bersifat sedemikian.

Assalam ;)


# kecewa dengan sikap segelintir manusia yang tidak tahu apa itu erti hormat. maafkan aku sepanjang keterlanjuran kata dalam secebis coretan kali ini . 

Pembuka 2012 yg hambar

Hyee -.-
Semalam baru je aku smpai rumah setelah 3minggu duduk hostel rumah kedua dgan berfikir cmnie
" eh bile nak raye cine nie? nak cuti laa haha "
anyway form 5 tak semudah disangke, mane nak cover form 4 lagi .
ditambah dugaan hidup yg tk pernah putos -.-

3 minggu nie just oke-2 laa life kt hostel, banyak budak freshie form 1 tahun nie, tehee
macam-2 ragam, ade yg hepi-go-lucky tu alhamdulillah laa :D
ade yg muke mencuke tanpa pengawet tiap saat tu aku pon tk paham haha
rindu mak ye dik? lekluuu baruu 3 minggu -.-

sampai je rumah, tkdenye lah aku nak terus blaja kann *
so something stupid somewhere have been created from me pffft


untunglah kalau ade orang nak toleh pandang kite -.-
masalahnye tkde oke, pfftt haha


eah ade gamba kite lh kt magaz tuuu puihhh *


kipasss lipaaaassss :p



vintage mood * bulu mate palsu :P


* pfttt gile kan? maksud aku gile kan aku macam tk de keje laen nak wat -.-
eh sukahaty laaa, release tenssii-ooon

all the photos were edited ##
byee :)
 

Blog Template by YummyLolly.com